Door de jungle van Khao Sok national park

2 Reacties op Door de jungle van Khao Sok national park

Na een korte stop in Surat Thani, wat we zouden beschrijven als een vieze, lelijke stad doch met een prima foodmarket, namen we een bus naar Khao Sok national park.

Jungle Huts

De busreis naar Khao Sok national park werd naarmate we dichterbij kwamen steeds mooier. Veel bergen, veel groen, veel jungle, dus dat beloofde veel goeds. Eenmaal aangekomen werden we meteen aangesproken door een Thaise man die een of ander vaag reclamebord bij had. Het was duidelijk iemand die voor een huisje/kamer kon zorgen, maar hij haakte al snel af toen wij Engelse vragen begonnen te stellen. Een tweede man met een breder talenpakket ging er met ons vandoor.

We werden met een auto naar Jungle Huts gebracht, en daar zeer vriendelijk ontvangen. Onze hut met badkamer, balkon en mooie jungle-achtige omgeving kostte 400 baht (iets meer dan een tientje) per nacht. In het restaurant kregen we ieder twee menu’s: één met eten, en één met tours.

2 days, 1 night tour in Khao Sok national park

Met een broojke aai in ons bek besloten we de ‘2 days, 1 night’ tour te boeken, waarbij we midden in het Khao Sok National Park jungletochten gingen maken en waar we konden overnachten in hutten op het water.

Booking.com

De volgende dag werden we met een bus naar de boot gebracht die ons door het mooiste natuurgebied loodste wat we tot nu toe hebben gezien in Thailand. Het is ons niet gelukt om met foto’s te laten zien hoe adembenemend het gebied er in het echt uitziet.

Bij de hutten op het water kregen we eten en konden we kanoën, waarna we, begeleid door onze iets te clowneske tour-gids, begonnen aan de eerste jungletocht. Vanwege verschillende verwachtingen door Shirley en mij, ervaarden we de tocht ook ieder op ons eigen manier. Terwijl Shirley vrolijk verder liep, was ik aan het mopperen op het feit dat we na 3 uur banjeren door die hete kut-jungle geen dier gezien hadden. Nog geen fucking vliegje te bekennen. Ja uiteindelijk bleek er in de verte een verdwaalde toekan te vliegen, toen we net de andere kant op keken. Toen we echter bij een pikdonkere grot aankwamen verdween mijn norse humeur. Met een veel te zwakke lamp op ons hoofd begon een avontuur van stalactieten, spinnen en vleermuizen ontwijken terwijl je soms tot je nek in het water liep. Dit bedoel ik ja!

De tweede dag was redelijk identiek aan de eerste, met als verschil dat het clowneske gedrag van onze gids plaats had gemaakt voor ongemotiveerd gesjacherijn vanwege een dikke ochtendkater. Dit mocht gelukkig de pret niet drukken, en het was ergens wel een opluchting: hij was sjacherijnig grappiger en minder irritant. De trip eindigde met een heerlijke, verkoelende duik in het water, aan de rand van de jungle.

Khao Sok is zeker een aanrader vanwege het leuke feel-good stadje, het prachtige National Park en de vriendelijke mensen. Ga wel in een seizoen dat de dieren zich laten zien, dan is het feestje helemaal compleet!

Door de jungle van Khao Sok national park
5 (100%) 3 votes

2 reacties op “Door de jungle van Khao Sok national park

1. Clowntje

De woorden ‘doch’ en ‘clowneske’, heerlijk gebruikt in jullie blog!!
    Wat is het lezen van jullie avonturen (t)(d)och een clowneske manier om mijn dag te beginnen…..